Body & Fitness Home

Body & Fitness Forum

Robbert's Tripple
 Dagprogramma The Ultimate Challenge
Ultimate Challenge Flyer
Ultimate Challenge
Shock Schema

Voeding
 Het Ketogeen diŽet
voedingsschema opstellen
Fructose vs. Glucose
Cyclische Ketogeen Dieet
Dieet calculator
Vetzuurtabel
diet calculator (Eng)
GABA
Vitamines & mineralen
 Vitamine A (Retinol)
Vitamine B1 (Thiamine)
Vitamine B2 (Riboflavine)
Vitamine B5 (Panthoteenzuur)
Vitamine B6 (pyrodoxyne)
Vitamine B12
Vitamine C
Vitamine E
Vitamine D
Vitamine K
Biotine
Calcium
Choline
Chroom
Fosfor
Foliumzuur
Magnesium
Natrium
Kalium
Niacine
Voedingswaarden
Visolie EPA en DHA

Member Sites
 A - B

Training
 Tabata training
The Rep Range Chart
Bereken je 1RM
Absolutely Abs

Nieuwsbrieven
 mei 2010

Search

Sitemap

Adverteren
 Forum Top Banner
Forum Footer Banner
Subforum Banner

Historie

Contact

Disclaimer
 Privacybeleid

Magnesium

Magnesium is belangrijk voor de verwerking van calcium en vitamine C, maar ook dat van fosfor, natrium en potassium. Het is van belang voor een goede zenuwwerking en spierfunctie. Het helpt ook bij het omzetten van glucose tot energie. Ook geeft magnesium een rustig gevoel en wordt daarom een antistress mineraal genoemd.

Magnesium kan je helpen overgewicht door een teveel aan vet te bestrijden. Evt. kan het ook helpen depressies te verlichten. Ook helpt het je bloedvaten stelsel gezond te houden en kan het helpen bij het voorkomen van hartaanvallen. Een onderzoek wat ik gelezen had op www.orthoeurope.com liet zien dat pati뮴en na een hartaanval intraveneus gesupplementeerd werden met een zoutoplossing met magnesium erin sneller herstelden en minder schade overhielden.

Magnesium wordt het beste gevonden in onder andere hele granen, amandelnoten, noten, zaden, donkergroene groenten en bananen (tevens goede bron voor potassium).En helaas in hard water wat in Nederland nu een stuk minder voorkomt.

Als je het als supplement gebruikt, dan niet na de maaltijd innemen omdat het maagzuur erdoor wordt geneutraliseerd, waardoor de vertering wordt vertraagd.

Biotine
Calcium
Choline
Chroom
Foliumzuur
Fosfor
Kalium
Magnesium
natrium
Niacine
Vitamine-A-(Retinol)
Vitamine-B1-(Thiamine)
Vitamine-B12
Vitamine-B2
Vitamine-B5
Vitamine-B6
Vitamine-C
Vitamine-D
Vitamine-E
Vitamine-K